Grodno podbija rynek: podpisanie przedwstępnej umowy zakupu przedsiębiorstwa, kolejne 9 nowych punktów sprzedaży w mazowieckim

Spółka Grodno, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, zawarła przedwstępną umowę zakupu 100% udziałów w Bargo Sp. z o.o. Wartość transakcji to ok. 14 mln zł. W wyniku akwizycji, sieć sprzedaży Grodna powiększy się o kolejnych 9 punktów w woj. mazowieckim. Po transakcji spółka będzie miała 66 oddziałów w Polsce.


Przejęcie firmy Bargo to krok w kierunku wzmocnienia naszej pozycji w branży w Polsce. Dzięki tej akwizycji Grodno rozbudowuje sieć sprzedaży w woj. mazowieckim o kolejne 9 punktów i powiększa skalę działania – podsumował akwizycję Andrzej Jurczak, prezes Grodna SA.


AKWIZYCJE DLA ROZWOJU


5 października 2016 r. Grodno podpisało przedwstępną umowę zakupu 100% udziałów spółki Bargo. Cena nabycia udziałów składa się z dwóch części, z czego pierwsza wynosi 10 mln zł, a druga wyniesie nie więcej niż 4 mln zł. Ostateczna wartość transakcji jest uzależniona od wartości składników majątkowych ustalonych w trakcie inwentaryzacji oraz od ewentualnych roszczeń Grodna wobec sprzedających wynikających z naruszenia gwarancji i zapewnień złożonych w umowie przedwstępnej. Całkowita wartość transakcji wyniesienie nie mniej niż 12,5 mln zł i nie więcej niż 14 mln zł.


Bargo Sp. z o.o. to przedsiębiorstwo z 26 letnim doświadczeniem, posiadające 9 punktów sprzedaży w woj. mazowieckim. W ostatnim roku przychody spółki wyniosły 48 mln zł, EBITDA 1 mln zł, a zysk netto 0,77 mln zł.


PRZEZ KONSOLIDACJĘ DO PIERWSZEJ TRÓJKI NAJWIĘKSZYCH GRACZY W BRANŻY


Prognoza finansowa Grodna na rok obrotowy 2016/2017 zakłada przychody na poziomie 344 mln zł i EBITDA na poziomie 16 mln zł (wyłączając transakcję).


Zarząd Grodna oczekuje, że po integracji operacyjnej obydwu podmiotów, roczna EBITDA Bargo powinny wynieść nie mniej niż 2 mln zł.


W perspektywie 2-3 lat chcemy być w pierwszej trójce największych dystrybutorów elektrotechnicznych w kraju. Obecnie Grodno znajduje się w pierwszej dziesiątce największych firm w branży – dodał prezes Jurczak.

 

Spółka posiada obecnie 57 punktów sprzedaży (53 własne i 4 franczyzowe) zlokalizowanych w kluczowych polskich miastach m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu. W ofercie Grodna jest już 31 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną LUNO. Na koniec roku obrotowego 2016/2017 firma planuje mieć w swojej ofercie około 35 tys. pozycji asortymentowych.


INWESTYCJE W ZAPLECZE MAGAZYNOWO-LOGISTYCZNE W PARZE Z ROZWOJEM SPÓŁKI


Obecnie trwają prace nad rozbudową o 100% hali magazynowej Grodna w Małopolu. Inwestycja pozwoli zabezpieczyć potrzeby magazynowo-logistyczne rosnącej firmy. Centrum będzie gotowe do końca października 2016 r. Całkowity koszt inwestycji to 5,1 mln zł. Spółka będzie sukcesywnie rozbudowywać zaplecze logistyczne, dostosowując je do bieżących potrzeb sprzedażowych.