Strategia
Pobierz prezentację:
Podsumowanie
Cele strategiczne Grupy Grodno:
- Intensywny rozwój fotowoltaiki i nowe możliwości w obszarze instalacji OZE
- Rozwój sieci sprzedaży i nowoczesnych kanałów dystrybucji
- Rozwój kompleksowych rozwiązań oraz oferty asortymentowej
- Specjalizacja dzięki poszerzaniu wiedzy inżynieryjnej
- Zwiększenie efektywności działalności operacyjnej Grupy (optymalizacja)
Zarząd zakłada wzrost sprzedaży w latach obrotowych 2020/21–2024/25 o co najmniej 10% rocznie. Głównym obszarem rozwoju Grupy będzie segment odnawialnych źródeł energii, obejmujący: fotowoltaikę, pompy ciepła oraz obszary uzupełniające (systemy automatyki budynkowej, magazynowanie energii, stacje ładowania pojazdów, kolektory słoneczne, kotły grzewcze).
Na rynku fotowoltaicznym Grupa upatruje perspektyw wzrostu przede wszystkim w obszarach instalacji komercyjnych – przemysłowych (w zakresie których planuje osiągnąć 15% udziału w rynku do końca roku 2024/25), a także wielkoskalowych farm fotowoltaicznych. Jednocześnie Zarząd planuje utrzymanie silnej pozycji na rynku mikroinstalacji.
Już w pierwszych latach realizacji strategii (do roku obrotowego 2022/23 r.) spodziewany jest wzrost sprzedaży Grupy w obszarach PV i pomp ciepła łącznie o 50%. Do końca roku obrotowego 2024/25 segment OZE ma odpowiadać za 35% przychodów Grupy. Ponadto, obok budowy pozycji na rynku OZE, Zarząd zakłada dalszą rozbudowę sieci sprzedaży oraz rozwój oferty w obszarach szeroko pojętej elektrotechniki i systemów grzewczych.
Przedstawione powyżej informacje i strategiczne kierunki rozwoju Grupy Grodno nie stanowią prognozy wyników finansowych.