Grodno poszerza sieć sprzedaży - nowy oddział w Jarocinie

Spółka Grodno, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, otworzyła w połowie lutego nowy oddział sprzedaży w Jarocinie. Obecnie Grodno ma 51 punktów sprzedaży, w tym jeden w ramach współpracy franczyzowej.
Wszystkie dotychczasowe punkty sprzedaży zlokalizowane są w kluczowych miastach Polski, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gliwicach, Poznaniu, Wrocławiu. Nowy oddział w Jarocinie to trzeci punkt sprzedaży w województwie wielkopolskim.
Naszą strategią jest rozwój poprzez rozbudowę sieci dystrybucji w kluczowych miastach Polski. Jesteśmy przekonani, że oddział w Jarocinie to kolejny punkt w sieci spółki, który pozwoli umocnić naszą pozycję w Wielkopolsce – poinformował Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno SA.
W grudniu ub.r. spółka powiększyła swoją sieć o niezorganizowaną część przedsiębiorstwa Centropol S.J. z Gliwic. W rezultacie spółka rozszerzyła sieć handlową o 3 punkty zlokalizowane w Gliwicach, Świętochłowicach i Piekarach Śląskich. Transakcja wiązała się z przejęciem wyposażenia, towarów oraz pracowników firmy. Spółka ocenia, że przejęte punkty mogą wygenerować rocznie kilka mln zł przychodów.
ROZWÓJ SIECI SPRZEDAŻY I ASORTYMENTU, CEL – PIERWSZA TRÓJKA W BRANŻY
Na koniec I-III kw. br. obrotowego, Grodno dysponowało asortymentem 31 tys. artykułów. Do końca 2016 roku asortyment wzrośnie do 35 tys. pozycji. W szczególności spółka zamierza rozwijać ofertę dla przemysłu, nowoczesne oświetlenie LED, oświetlenie konsumenckie oraz fotowoltaikę.
W IV kw. br. obrotowego w planach jest uruchomienie trzech punktów własnych oraz trzech punktów franczyzowych. Celem spółki jest osiągnięcie pozycji w pierwszej trójce w branży. Obecnie spółka znajduje się w pierwszej dziesiątce największych dystrybutorów elektrotechnicznych na rynku z siecią 51 oddziałów w kluczowych miastach Polski. Narastająco w I-III kw. br. obrotowego spółka odnotowała 245,4 mln zł przychodów wobec 178,3 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 37,7% rdr. To efekt rozbudowy sieci sprzedaży oraz dywersyfikacji oferty produktowej w perspektywicznych segmentach rynku.
 
Kontakt:
Katarzyna Nielipińska
E-mail: grodno@reputacja.com.pl
Tel. +48 22 887 07 28