GRODNO S.A. inwestuje w rozwój regionu północno-zachodniego

GRODNO S.A., wiodący dystrybutor artykułów elektrotechnicznych, rozwija działalność w północno-zachodniej części Polski. Właśnie tam spółka uruchomiła kolejny oddział – w Toruniu. Nowa placówka handlowa firmy Grodno S.A., jednego z największych dystrybutorów sprzętu elektrotechnicznego w Polsce, zlokalizowana w drugim największym mieście województwa kujawsko-pomorskiego, jest już 10. oddziałem spółki otwartym w tym roku.
„Oddział w Toruniu to piąta filia pod szyldem Grodna w rejonie Polski północno-zachodniej. Prężnie działają tam już nasze placówki w Bydgoszczy, Łodzi i dwie w Poznaniu. Z informacji uzyskiwanych od naszych przedstawicieli handlowych oraz generowanych przez te oddziały przychodów wynika, że jest to obszar bardzo rozwojowy i wciąż nienasycony tego rodzaju usługami. Dlatego po inwestycjach, poczynionych na południu Polski, właśnie tam rozwijamy teraz naszą działalność. Docelowo zamierzamy uruchomić w tej części kraju 10 oddziałów. Szacujemy, że rejon ten przyniesie nam w ciągu najbliższych dwóch lat przychody w wysokości 50 mln zł”– zapowiada Jarosław Jurczak, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy Grodno S.A.
Uruchomienie oddziału w Toruniu poprzedziło w tym roku poszerzenie sieci dystrybucji o 6 oddziałów, które powstały w wyniku przejęcia części przedsiębiorstwa Ostel, oraz otwarcie od podstaw 3 hurtowni w Krakowie, Łodzi i Chorzowie.
Spółka zamierzała rozwinąć w 2011 sieć dystrybucji o 8 oddziałów. Plan ten został już przekroczony, a do końca roku ma powstać jeszcze co najmniej jeden nowy oddział. Do 2015 roku ma ich być w sumie ok. 45, ale, jak zapowiada zarząd spółki, niewykluczone, że wynik ten uda się osiągnąć wcześniej, a łączna planowana liczba oddziałów zostanie zwiększona.
„Widzimy perspektywę rozwoju naszej branży i szansę na konsolidację rozdrobnionego rynku. Zamierzamy ją realizować zarówno poprzez przejmowanie już istniejących placówek handlowych, jak i tworzenie od podstaw nowych filii. Z pewnością, działając w ramach sieci dystrybucji, nowe oddziały będą dużo bardziej efektywne, niż firmy działające w oparciu o jeden punkt sprzedaży” – mówi Jarosław Jurczak.