GRODNO W OFERCIE PUBLICZNEJ UZYSKAŁO 5,6 MLN ZŁ

Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim, pozyskało w ofercie publicznej 5,65 mln zł ze sprzedaży 1 881 861 akcji. Zebrane środki finansowe zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy, w tym rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. 

 
W Transzy Małych Inwestorów przydzielono 281 861 akcji. W Transzy Dużych Inwestorów przydzielono 1 600 000 akcji. Spółka pozyskała w wyniku emisji akcji 5,65 mln zł.
 
Środki  pozyskane w ofercie publicznej umożliwią optymalizację struktury finansowania rozwoju i pozwolą na przyśpieszenie realizacji kluczowych projektów  strategicznych, mówi Andrzej Jurczak, Prezes Grodna. 
 
Główni akcjonariusze Grodno SA, Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny oraz Jarosław Jurczak, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu zobowiązali się do niezbywania akcji spółki, do 30 września 2015 roku (umowa lock-up).
 
Spółka Grodno ogłosiła w czerwcu br. nową strategię, która obejmuje rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. W ostatnich miesiącach spółka otworzyła 7 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju i systematycznie zwiększała sprzedaż nowych produktów, co pokazuje skuteczność Zarządu w realizacji strategii rozwoju.
 
Cel na najbliższy rok to dalsza realizacja strategii rozwoju. Chcemy wykorzystać dobry moment na rynku do inwestowania i rozwinąć sieć naszej sprzedaży zakładając kolejne przyczółki w perspektywicznych miastach Polski. Równolegle pracujemy nad rozwojem produktów, tak aby zaoferować klientowi kompleksowy asortyment, podkreśla Prezes Jurczak.