Grodno zwiększa sprzedaż i wzmacnia pozycję w branży w pierwszym kwartale 2023/24
W zakończonym w czerwcu pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/24, Grupa Grodno odnotowała rekordowe 290,8 mln zł przychodów (+9% rdr), które przełożyły się na 4,6 mln zł zysku netto (-48% rdr). Mimo spadku pozycji wynikowych, Zarząd korzystnie ocenia ostatnie miesiące, wskazując na umocnienie pozycji firmy w branży elektrotechnicznej.
290,8 mln zł przychodów w pierwszym kwartale 2023/24 jest najwyższą wartością odnotowaną przez Grodno w tym okresie roku obrotowego. Wzrost o 9% rdr pozytywnie wyróżniał Spółkę na rynku dystrybucji elektrotechniki, który zgodnie z danymi ZPDE SHE, w analizowanym skurczył się o 4% rdr.
- Odnotowany wzrost sprzedaży potwierdza skuteczność podjętych działań skupionych na wzmocnieniu pozycji firmy w warunkach słabnącego popytu i bardzo silnej walki o klienta. Naszym nieocenionym aktywem po raz kolejny okazały się bardzo dobre relacje z odbiorcami. Ważna dla sukcesu była również skuteczna dywersyfikacja działalności, w tym rosnąca sprzedaż rozwiązań OZE – wyjaśnił Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A.
Pozycje wynikowe Grodna w pierwszym kwartale 2023/24 kształtowały się na niższych rdr poziomach, pozostając pod wpływem pogorszenia sytuacji rynkowej.
- Analizując dynamikę zysków należy pamiętać o wysokiej bazie pierwszego kwartału poprzedniego roku obrotowego, kiedy to wyniki były rekordowe dla tego okresu, a otoczenie rynkowe znacznie korzystniejsze. Czynnikiem spadku wyników była również wspomniana presja konkurencyjna, a także rosnące koszty operacyjne i finansowe, związane m. in. z wysoką inflacją i kosztami finansowania – dodał Prezes Grodna.
Zarząd spodziewa się stabilizacji sytuacji rynkowej i korzystnie ocenia perspektywy rozwoju Grodna w kolejnych okresach.
- W krótszym terminie wyzwaniem pozostanie stosunkowo niekorzystne otoczenie gospodarcze skutkujące wstrzymywaniem inwestycji budowlanych przez część odbiorców. Sytuację tę uznajemy jednak za przejściową, dlatego stale pracujemy nad rozwojem sieci i kanałów sprzedaży, a także nad optymalizacją wewnętrznych procesów w Grupie, skupiając się na budowie jej potencjału pod kątem długoterminowego rozwoju – podsumował Prezes Andrzej Jurczak.