KNF zatwierdził prospekt Grodna, debiut na GPW w Warszawie

23 września br. Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych
i oświetleniowych działających na rynku polskim, otrzymał zatwierdzenie prospektu przez KNF. Celem jest przejście na rynek regulowany GPW w Warszawie w październiku br. Spółka podtrzymuje cele strategiczne związane z rozwojem sieci sprzedaży i oferty asortymentowej oraz prognozy finansowe na 2015/2016 r.

 

23 września br. Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt Grodna w celu przeniesienia notowań na rynek regulowany Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie bez nowej emisji akcji. Pierwszy dzień notowań jest planowany na 9 października 2015 roku.

 

Przeniesienie notowań na rynek regulowany GPW w Warszawie to realizacja kolejnego celu strategicznego spółki. Doświadczenia na NewConnect utwierdziły nas w przekonaniu, że to właściwy model rozwoju dla Grodna. Naszym celem na najbliższe lata jest znalezienie się w ścisłej czołówce największych firm w branży­ – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno SA.

 

 

ROZWÓJ SIECI SPRZEDAŻY I ASORTYMENTU, KOLEJNE 23% WZROSTU SPRZEDAŻY I 9,7 MLN ZŁ ZYSKU W REALIZACJI DO MARCA 2016 ROKU

 

Dzięki konsekwencji w realizacji strategii rozwoju umacniamy naszą pozycję na rynku. Dalej pracujemy nad zwiększaniem zysków do 9,7 mln zł w roku obrotowym 2015/2016 oraz wzrostem sprzedaży o 23% – dodał prezes Jurczak.

 

Spółka podtrzymuje plany dalszego rozwoju firmy poprzez rozbudowę sieci dystrybucji, rozszerzanie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. Od 2014 roku spółka powiększyła się o 9 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju. 8 placówek powstało poprzez rozwój organiczny, 1 punkt dołączył do sieci sprzedaży Grodna w drodze nabycia wydzielonej części przedsiębiorstwa Elektromag w Brwinowie. W planach jest utworzenie w latach 2015-2016 kolejnych punktów. Jednocześnie Grodno rozpoczęło projekt rozwoju sieci sprzedaży na zasadzie franczyzy. Dziś sieć Grodna to 45 własnych punktów sprzedaży oraz 1 oddział franczyzowy.

 

Obecnie Grodno dysponuje asortymentem 24 tys. artykułów. Planowana liczba pozycji asortymentowych na koniec 2016 roku to około 35 tys. artykułów. W szczególności spółka zamierza rozwijać produkty dla przemysłu, nowoczesne oświetlenie LED i oświetlenie konsumenckie oraz fotowoltaikę.

 

PROGNOZA FINANSOWA W REALIZACJI

 

Zarząd optymistycznie ocenia rynek i podtrzymuje prognozy finansowe na rok obrotowy 2015/2016. Wypracowany w ostatnim roku potencjał biznesowy przełoży się na 22,7% wzrost przychodów do poziomu 292 mln zł na koniec roku obrotowego 2015/2016. Zarząd prognozuje także 36% wzrost EBITDA do poziomu 17,5 mln zł. Zysk operacyjny na koniec 2015/2016 roku wzrośnie do poziomu 13,5 mln zł, tj. o 52,4% rdr, a zysk netto wyniesie 9,7 mln zł. Na koniec roku obrotowego 2015/2016 rentowność operacyjna spółki wyniesie 4,6%, a rentowność netto wzrośnie do 3,32%.

 

 

 

mln zł
PROGNOZA
01.04.2015-31.03.2016
% ZMIANY WOBEC WYNIKU 2014/2015
Przychody ze sprzedaży
292
+22,7%
EBITDA
17,5
+36,3%
EBIT
13,5
+52,4%
Zysk netto
9,7
+59%

 

 

KONTAKT DLA PRASY

 

Agnieszka Grothe

E-mail: agnieszka.grothe@reputacja.com.pl

Tel. +48 509 61 88 99

 

 

INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO SA

 

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 120 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Ofertę Grodna wyróżnia kompleksowy, stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne – przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni. Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 45 własnych punktów sprzedaży oraz 1 oddział franczyzowy zlokalizowane w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz Centrum Dystrybucji w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. W 2015 roku Grodno obchodzi 25-lecie działalności.