PRZEDZIAŁ CENOWY AKCJI GRODNO SA ZOSTAŁ USTALONY NA 3,90 – 4,30 ZŁ ZA AKCJĘ

Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim, opublikował przedział cenowy, który został ustalony na 3,90 – 4,30 zł za jedną akcję. Spółka chce pozyskać ok. 15 mln zł brutto (14 mln zł netto po uwzględnieniu kosztów emisji) ze sprzedaży 3,5 mln akcji. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy, w tym rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie planowany jest w lipcu br.


Przedmiotem oferty publicznej akcji Grodna SA jest 3,5 mln akcji nowej emisji serii C. Oferta została podzielona na transzę dużych oraz małych inwestorów. W transzy dużych inwestorów spółka oferuje 2,6 mln akcji, zaś w transzy małych inwestorów 900 tys. akcji. Ostateczna liczba akcji C oferowanych w poszczególnych transzach zostanie podana do publicznej wiadomości przed rozpoczęciem przyjmowania zapisów.


Ostateczna cena emisyjna akcji oferowanych zostanie ustalona i podana do publicznej wiadomości do 27 czerwca br. na podstawie wyników procesu budowy księgi popytu. Cena zawierać się będzie w przedziale cenowym, będzie stała i jednakowa dla obu transz.


Zapisy na akcje w transzy małych inwestorów będą przyjmowane od 30 czerwca do 4 lipca br. w Punktach Obsługi Klienta (POK) Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska SA oraz w POK domów maklerskich – uczestników konsorcjum dystrybucyjnego. Minimalny zapis składany w transzy wynosi 50 sztuk akcji.


Oferującym jest Dom Maklerski BOŚ SA.


Po zakończeniu oferty publicznej obecni akcjonariusze spółki pozostaną w posiadaniu pakietu akcji reprezentującego około 78% udziału w głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy (WZA).


Główni akcjonariusze Grodna SA, Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny oraz Jarosław Jurczak, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu zobowiązali się do niezbywania akcji spółki, w okresie 12 miesięcy od dnia zakończenia publicznej subskrypcji akcji Grodna SA, nie dłużej jednak niż do 30 września 2015 roku (umowa lock-up).


Terminy oferty publicznej

Terminy
Czynności
najpóźniej do godz. 18.00, 25 czerwca 2014 r.
Podanie do publicznej wiadomości przedziału cenowego
26-27 czerwca 2014 r.
Proces budowy księgi popytu dla inwestorów w transzy dużych inwestorów
najpóźniej do godz. 18.00, 27 czerwca 2014 r.
Podanie do publicznej wiadomości ceny emisyjnej oraz liczby akcji w poszczególnych transzach
30 czerwca – 4 lipca 2014 r.
Przyjmowanie zapisów na akcje oferowane w transzy małych inwestorów
30 czerwca – 7 lipca 2014 r.
Przyjmowanie zapisów na akcje oferowane w transzy dużych inwestorów
do 8 lipca 2014 r.
Planowany przydział akcji serii C

 

Cele emisji
Spółka szacuje, że wpływy z emisji akcji serii C wyniosą ok. 14 mln zł netto, po uwzględnieniu kosztów emisji w wysokości 0,9 mln zł. Pozyskane środki finansowe firma przeznaczy na następujące cele, przedstawione w kolejności priorytetów:


Rozwój sieci dystrybucji – 10 mln zł
Grodno posiada jedną z najbardziej rozwiniętych sieci dystrybucyjnych w kraju, która składa się z 37 punktów sprzedaży zlokalizowanych w kluczowych polskich miastach, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu.


Kluczowym czynnikiem rozwoju spółki jest dalsze rozszerzanie sieci dystrybucji. W ciągu kolejnych 2 lat  (24 miesiące od dnia wpływu środków z emisji) Grodno planuje uruchomić 10 nowych punktów dystrybucyjnych od podstaw lub poprzez zakup istniejących punktów sprzedaży. W roku obrotowym 2014/2015 spółka planuje uruchomić 5 punktów sprzedaży, kolejne 5 oddziałów ma zostać otwartych w roku obrotowym 2016/2017.


Rozszerzenie asortymentu – 3 mln zł
Spółka planuje istotnie poszerzyć magazynowany asortyment z 24 000 do 35 000 pozycji zarówno poprzez zwiększenie ilości w ramach istniejących kategorii jak i wprowadzając nowe grupy produktowe, a także zwiększając udział produktów pod marką własną Luno.


Rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji – 0,5 mln zł
Spółka zamierza rozwijać handel za pośrednictwem Internetu poprzez wdrożenie zaawansowanego systemu do zarządzania informacją o produktach ETIM, oprogramowania i aplikacji do handlu w kanałach B2B i B2C dostosowanych do poszczególnych grup klientów.


Optymalizacja i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży – 0,5 mln zł
Grodno zamierza przeznaczyć pozyskane środki na rozwój, zakup i wdrożenie dedykowanego systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM), który umożliwi poszerzenie funkcji serwisu oferowanego dla klientów Grodna oraz efektywności działania.


Kontakt dla mediów:
Magdalena Drożdż
e-mail: magda.drozdz@reputacja.com.pl
Tel. +48 509 61 88 99