Rekordowe przychody Grodna SA w IIIQ2013/14

Zgodnie z podanymi właśnie szacunkami zarządu, sprzedaż Grodna w IIIQ 2013/14 osiągnęła 62,5 mln zł. Zakończony kwartał będzie więc najpewniej rekordowy pod tym względem w historii spółki.
Zarząd Grodna przedstawił szacunkową wielkość obrotów w III kwartale roku obrachunkowego 2013/14. Wyniosły one najprawdopodobniej 62,5 mln zł, czyli o 7,5 proc. więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego, kiedy to spółka wypracowała 53,6 mln zł przychodów. Osiągnięty poziom sprzedaży jest najwyższym kwartalnym wynikiem w historii czołowego polskiego dystrybutora elektrotechniki.
Jeszcze większą dynamikę –  wynoszącą 16,6 proc. – spółka odnotowała w ujęciu narastającym. Po trzech kwartałach 2013/14 Grodno ma już 160 mln zł przychodów, wobec 148,8 mln zł w tym samym czasie przed rokiem.
– Tak duży wzrost na tle bardzo wymagającego otoczenia rynkowego pokazuje, że nasz model biznesowy jest wyjątkowo wydajny. Udaje nam się konsekwentnie zwiększać sprzedaż, mimo że nasza branża przeżywa trudności. To efekt ciągłego poszerzania oferty i bardzo licznej bazy lojalnych klientów, wśród których dominują niewielkie podmioty – wyjaśnia Andrzej Jurczak, prezes Grodna SA.

Rekordowa sprzedaż w minionym kwartale to m.in. zasługa kilkudziesięcioprocentowego wzrostu w segmencie projektów kompleksowej modernizacji oświetlenia w obiektach wielkopowierzchniowych oraz dynamicznego rozwoju działu przemysłowego, który kolejny kwartał z rzędu rósł w tempie dwucyfrowym. Jego udział w całkowitej sprzedaży Grodna zbliża się do 15 proc. Docelowo, zgodnie z założeniami spółki, ma oscylować wokół 25 proc.  – To dla nas jeden z kluczowych obecnie kierunków rozwoju – mówi Andrzej Jurczak. – Wraz z produktami oferujemy tu cały pakiet usług dodatkowych takich jak chociażby audyty, projektowanie czy serwis. To wyróżnia nas na rynku i pozwala sukcesywnie zdobywać coraz większe w nim udziały – podkreśla prezes Grodna.
Zwiększone obroty to również pochodna poszerzenia w IIIQ2013/14 sieci hurtowni do 36 oddziałów. Grodno otworzyło w tym czasie 13. punkt sprzedaży w stolicy. Zgodnie ze strategią, ich liczba w ciągu 2 lat powinna wzrosnąć do 45.

*Informacje i liczby mają charakter szacunkowy i mogą się różnić od wartości, które zostaną opublikowane w sprawozdaniu finansowym GRODNO SA za II kwartał roku finansowego 2013/2014.