WYNIKI FINANSOWE GRODNO SA ZA I-II KW. ROKU OBROTOWEGO 2014/2015

 Wyniki w górę zgodnie z założeniami. Perspektywa dalszych wzrostów w II półroczu.

 

mln zł II kw. 2014/2015 II kw. 2013/2014 zmiana % I-II kw. 2014/2015 I-II kw. 2013/2014 zmiana %
Przychody ze sprzedaży 57,31 52,65 8,80% 104,73 97,54 7,40%
EBIT 1,4 1,42 -1,10% 1,88 1,84 1,90%
Marża EBIT 2,44% 2,70%   1,80% 1,90%  
Zysk netto 0,86 0,85 0,90% 1 0,91 9,50%

 

– I półrocze br. zakończyliśmy, zgodnie z założeniami, wzrostem sprzedaży i zysków: nasze przychody wzrosły o ponad 7%, a zysk netto o blisko 10%, co jest pochodną sukcesów w realizacji strategii rozwoju.
W omawianym okresie zanotowaliśmy dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży w perspektywicznych segmentach rynku, takich jak przemysł i fotowoltaika. Zgodnie z założeniami rozwija się marka Luno.
W kolejnych kwartałach poszerzymy zakres produktów oferowanych pod marką własną  – podkreślił Andrzej Jurczak, prezes Grodna.


REALIZACJA STRATEGII WSPIERA SPRZEDAŻ

W II kwartale 2014/2015 roku spółka zanotowała 8,8% wzrost przychodów do poziomu 57,3 mln zł. Narastająco  w okresie I-II kwartał br. przychody ze sprzedaży wyniosły 104,7 mln zł, tj. ponad 7% wzrost rdr. W omawianym okresie Grodno kontynuowało sprzedaż produktów klasy Premium poprzez poszerzenie grupy odbiorców w segmencie przemysłu oraz dystrybucję produktów marki własnej Luno. Marka Luno rozwija się zgodnie z planem. W I-II kwartale br. sprzedaż produktów Luno wzrosła o 300% rdr i stanowiła 2% udział w sprzedaży całkowitej. Spółka wprowadziła kilkanaście nowych produktów i zamierza dalej poszerzać ofertę.

Od początku roku zrealizowano kilka projektów instalacji fotowoltaicznych, w tym domy jednorodzinne, szkoły, zakład produkcyjny. Obecnie udział fotowoltaiki w sprzedaży ogółem wynosi blisko 1,5%. Do końca  roku 2015/2016 segment ten powinien odpowiadać za ok. 5% przychodów ze sprzedaży ogółem.
W segmencie przemysłu Grodno kontynuowało pozyskiwanie nowych klientów do obsługi oraz rozwijanie współpracy z klientami już pozyskanymi. Wrzesień był najlepszym miesiącem w przemyśle w tym roku obrachunkowym: zanotowano 21,5% wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Narastająco spółka zanotowała 6% wzrost sprzedaży segmentu rdr.

ZYSKI ZGODNIE Z OCZEKIWANIAMI

Zysk z działalności operacyjnej w II kwartale 2014/2015 wyniósł 1,4 mln zł, przy marży EBIT na poziomie 2,4%. Narastająco spółka osiągnęła 1,9 mln zł zysku, tj. 2% wzrostu rdr, marża EBIT wyniosła 1,8%. Zysk netto w II kwartale br. wyniósł 856 tys. zł, zaś narastająco wyniósł 995 tys. zł.

W I półroczu br. koszty operacyjne wzrosły o 8% rdr do poziomu 103 mln zł, co jest pochodną realizacji strategii rozbudowy sieci sprzedaży o 5 nowych oddziałów na terenie Polski. Nowe podmioty w grupie szybko wchodzą na ścieżkę rentowności, jednak zgodnie z założeniami każdy nowy oddział ma 12 miesięcy na zbudowanie swojej pozycji na rynku i wykazanie zysków. W kolejnych kwartałach nowe oddziały powinny pokazać dodatni wynik z wyraźną kontrybucją na poziomie przychodów, co będzie miało pozytywny wpływ na wynik operacyjny spółki.

PERSPEKTYWY DALSZEGO WZROSTU SPRZEDAŻY I POPRAWA ZYSKÓW NA 2014/2015 ROK

Zgodnie z prognozą finansową spółka zakłada w roku obrotowym 2014/2015 przychody na poziomie 241,06 mln zł, co oznacza wzrost o 15,4% rdr. Natomiast zysk operacyjny wyniesie 9,1 mln zł. Zysk netto zwiększy się do poziomu 6,2 mln zł.

– II półrocze roku obrotowego, w tym szczególnie III kwartał powinny przynieść sezonową poprawę wyników. Przy założeniu dalszego rozwoju sprzedaży w dotychczasowych i nowych oddziałach, jak również realizacji kilku znaczących zleceń w projektach przemysłowych, cele finansowe z prognozy wyników pozostają do realizacji  – podsumował Andrzej Jurczak, prezes Grodna.

DALSZY ROZWÓJ SPÓŁKI NA GPW

Zarząd podtrzymuje plany strategiczne związane z dalszym rozwojem spółki przy wykorzystaniu finansowania z oferty publicznej, w optymalnym czasie, uwzględniając interes obecnych akcjonariuszy.