WYNIKI FINANSOWE GRODNO SA ZA I KW. ROKU OBROTOWEGO 2014/2015
WYNIKI W GÓRĘ ZGODNIE ZE STRATEGIĄ, PERSPEKTYWA DYNAMICZNYCH WZROSTÓW W KOLEJNYCH KWARTAŁACH
mln zł |
I kw. 2014/2015
|
I kw. 2013/2014
|
zmiana %
|
Przychody ze sprzedaży
|
47,4
|
44,9
|
5,65%
|
Zysk na sprzedaży
|
0,47
|
0,43
|
8,29%
|
EBITDA
|
1,39
|
1,26
|
9,79%
|
EBIT
|
0,48
|
0,43
|
12,13%
|
Zysk netto
|
0,14
|
0,06
|
131,91%
|
– W I kwartale br. odnotowaliśmy blisko 6% wzrost przychodów i ponad 2-krotny wzrost zysków, efekt między innymi dynamicznego rozwoju sprzedaży w perspektywicznych segmentach rynku, takich jak przemysł czy fotowoltaika. Również poprawa wyników w nowych oddziałach potwierdza słuszność strategii budowania sieci sprzedaży w dobrych lokalizacjach – podkreśla Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
REALIZACJA STRATEGII WSPIERA SPRZEDAŻ
W I kwartale roku obrotowego 2014/2015 Grodno wypracowało przychody ze sprzedaży na poziomie
47,4 mln zł, tj. 5,7% wzrostu rdr. Wzrost przychodów jest pochodną rozwoju oferty produktowej
i intensyfikacji sprzedaży w nowych perspektywicznych segmentach, takich jak przemysł i fotowoltaika.
47,4 mln zł, tj. 5,7% wzrostu rdr. Wzrost przychodów jest pochodną rozwoju oferty produktowej
i intensyfikacji sprzedaży w nowych perspektywicznych segmentach, takich jak przemysł i fotowoltaika.
PONAD 2-KROTNY WZROST ZYSKÓW, RENTOWNOŚCI W GÓRĘ
Zysk na sprzedaży wzrósł w I kwartale o 8,3% rdr do poziomu 0,47 mln zł. W omawianym okresie EBITDA Grodna ukształtowała się na poziomie 1,39 mln zł, tj. 9,8% wzrostu rdr. Marża EBITDA w I kwartale 2014/2015 wyniosła 2,9%. Zysk operacyjny spółki wzrósł w I kwartale o 12,1% do poziomu 0,48 mln zł, marża EBIT ukształtowała się na poziomie 1%. Wynik netto w I kwartale roku obrotowego 2014/2015 wzrósł o 131,9% do poziomu 0,14 mln zł.
PERSPEKTYWY DALSZEGO WZROSTU SPRZEDAŻY I POPRAWA ZYSKÓW NA 2014/2015 ROK
mln zł |
01.04.2013-31.03.2014 wyniki finansowe
|
01.04.2014-31.03.2015
prognoza |
% zmiana rdr
|
Przychody ze sprzedaży
|
208,9
|
241,06
|
15,39%
|
EBITDA
|
9,7
|
13,05
|
34,54%
|
EBIT
|
6,3
|
9,1
|
44,44%
|
Zysk netto
|
4,1
|
6,2
|
51,22%
|
– Wyniki I kwartału to dobry start do dalszych wzrostów w kolejnych kwartałach. W realizacji na ten rok obrotowy pozostaje jeszcze ok. 193,7 mln zł sprzedaży, co powinno się przełożyć na 6,2 mln zł zysku na koniec 2014/2015 – wskazuje Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
Zgodnie z przyjętą prognozą finansową spółka zakłada w roku obrotowym 2014/2015 przychody na poziomie 241,06 mln zł, co oznacza wzrost o 15,4% rdr. Natomiast EBITDA oraz zysk operacyjny wyniosą odpowiednio 13,05 mln zł oraz 9,1 mln zł. Zysk netto zwiększy się o 51% i urośnie do poziomu 6,2 mln zł.
DALSZY ROZWÓJ OFERTY ASORTYMENTOWEJ I NOWE PUNKTY SPRZEDAŻY W REALIZACJI
Celem spółki na najbliższe lata jest osiągnięcie dominującej pozycji na polskim rynku dystrybucji artykułów elektrotechnicznych oraz oświetleniowych. W bieżącym roku Zarząd planuje poszerzanie asortymentu towarów w segmentach o potencjale wzrostu oraz wysokich marżach. W I kwartale roku obrotowego 2014/2015 Grodno zwiększyło ofertę produktów sprzedawanych pod marką własną Luno. Obecnie spółka oferuje ponad 130 000 produktów krajowych i międzynarodowych producentów oraz 250 produktów Luno.
W ramach rozwoju sprzedaży na rok obrotowy 2014/2015 Zarząd założył uruchomienie 5 punktów sprzedaży. Do sierpnia br. otwarto już 3 nowe oddziały, w tym oddział w Sosnowcu, Radomiu i Mińsku Mazowieckim. W roku obrotowym 2015/2016 Zarząd planuje uruchomienie 5 kolejnych punktów sprzedaży. Aktualnie Grodno dysponuje siecią dystrybucyjną obejmującą 39 punktów sprzedaży zlokalizowanych w kluczowych miastach na terenie kraju.
PLANY FINANSOWANIA DALSZEGO ROZWOJU SPÓŁKI
W związku z planami dalszego rozwoju spółka rozważa różne możliwości finansowania strategii.
W zależności od czynników rynkowych i sytuacji w branży ostateczne decyzje dotyczące projektu IPO oraz sposobów finansowania strategii zapadną w II połowie br.
W zależności od czynników rynkowych i sytuacji w branży ostateczne decyzje dotyczące projektu IPO oraz sposobów finansowania strategii zapadną w II połowie br.
KONTAKT DLA PRASY
Magdalena Drożdż
e-mail: magda.drozdz@reputacja.com.pl
Tel. +48 509 61 88 99